به گزارش پایگاه خبری پیشتازان البرز؛ با حضور ۲۵۰ متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی البرز در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج اجرا شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز ضمن ابراز خرسندی از جذب متقاضیان جدید برای تدریس در این دانشگاه ابراز داشت: از آنجایی که دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی و از جنس نسل سوم است، علاوه بر سوابق ارزشمند علمی مدرسان به دنبال تجربیات شغلی و مهارتی آنان نیز هستیم.
پیمان دانش کار آراسته گفت: طبق بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گذراندن این دوره یکی از الزامات اساسی برای جذب متقاضیان مدرسان حقالتدریس است.
وی در این دوره که به صورت کارگاهی برگزار شد، به بیان شمهای از ویژگیهای منحصر به فرد دانشگاه علمی کاربردی و ذکر تفاوتهای ماهوی آن با سایر دانشگاه ها پرداخت.
دانش کار آراسته با بیان این مهم که دانشگاه علمی کاربردی با هدف پر کردن خلأ تخصصی موجود بین هرم شغلی تاسیس شد، ابراز داشت: سایر دانشگاهها حتی اگر در جایگاه بسیار رفیع علمی قرار گیرند، قادر نیستند خلأ موجود در لایههای مختلف هرم شغلی را پر کنند؛ در حالی که دانشگاه علمی کاربردی با هدف مهارتآموزی و افزایش اشتغال این شکاف را پر کرده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به انحلال برخی مراکز علمی کاربردی وابسته به نهادهای دولتی گفت: از ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی کمتر از ۱۰۰ مرکز وابسته به نهادهای غیر دولتی هستند و بیش از ۵۰۰ مرکز به بخش خصوصی اختصاص دارد که با انحلال برخی مراکز دولتی بزودی شاهد افزایش مراکز غیر دولتی و خصوصی خواهیم بود.
دانش کار آراسته در ادامه این کارگاه به بیان برخی قوانین و ضوابط دانشگاه علمی کاربردی، تفاوت دانشجویان این دانشگاه با سایر دانشجویان و مقایسه نسبت واحدهای تئوری و مهارتی آنان با سایر دانشگاههای نظری پرداخت.
این کارگاه با سخنرانی سید علی حسینی قائم مقام ریاست و مدیر حراست دانشگاه علمی کاربردی البرز و حبیب کمری، معاون اجرایی و عامل مالی این دانشگاه به کار خود خاتمه داد.
حسینی با بیان اینکه در حوزه حراست پیشگیری بهتر از مچگیری است، در مورد مقررات حوزه نظارت و ارزشیابی، ضوابط حوزه حراست، مراحل حفاظت آزمون و نحوه پاسخگویی به شکایات توضیحات مبسوطی ارائه کرد.
کمری نیز با ذکر این مهم که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، به تشریح قوانین مالی و حقوقی و بیان مقررات انضباطی پرداخت و از متقاضیان تدریس خواست طی آموزش صلاحیت حرفهای در ابعاد مختلف فردی، عمومی و علمی را رعایت کنند.
دیدگاه ها (0)